Experienta noastra la MotoGP cu autorulota – episodul 1

Dornic de aventura? La aceasta intrebare am raspuns cu un mare DA in septembrie 2018, cand am decis sa plecam pentru prima data intr-o experienta noua, si anume prima noastra vacanta cu autorulota. Cochetam de ceva vreme cu aceasta idee, citisem multe articole pe aceasta tema, studiasem chiar posibilitatea de a cumpara o autorulota, insa nu simtisem pe propria piele ce presupune o calatorie cu autorulota.

Fiind mari fani MotoGP si, mai ales, Valentino Rossi J , ne pregateam sa plecam la Misano la Marele Premiu din San Marino, cand pe ultima suta de metri am decis sa anulam biletele de avion si sa inchiriem o autorulota.

Si asa, povestea Rebel Campers a inceput sa prinda contur…

Am pornit la drum cu o autorulota Benimar foarte bine echipata si, bineinteles, pentru ca urma sa ne petrecem o saptamana in Italia, pentru a ne misca usor, dar si pentru a ne incadra in peisaj 🙂 am luat cu noi si scuterul Vespa.

Autorulota noastra a fost, in realitate, hotelul nostru pe patru roti J echipata cu tot ceea ce aveam nevoie (frigider, incalzire, aer conditionat, tv, satelit si internet), spatiu pentru relaxare si cina/pranz, doua paturi mari (dintre care unul in alcov de unde am vazut un rasarit superb pe malul lacului Garda), baia cu dus si toaleta, un portbagaj foarte generos in care am putut sa ne luam tot ceea ce aveam nevoie pentru aproape doua saptamani de vacanta.

Dupa un drum destul de lung prin Romania, dar care ne-a permis sa ne acomodam cu autorulota si sa o „invatam”, am intrat pe autostrada spre Budapesta si condusul a devenit o placere. Din dorinta de a ne bucura cat mai mult de timp in Italia si nu pe drum, dar si pentru ca vremea nu a fost de partea noastra la inceputul vacantei (a plouat tot drumul cat am traversat Ungaria), am condus cat am putut de mult dorind sa innoptam in Slovenia. Oboseala si-a spus insa cuvantul, astfel ca prima oprire pentru odihna nu a fost intr-un camping din Slovenia asa cum planuisem, ci intr-o benzinarie mare in apropriere de granita cu Slovenia.

Benzinariile din Europa sunt toate pregatite pentru a primi autorulote, astfel ca poti parca pentru cateva ore, pentru a te odihni, poti incarca autorulota cu apa curata, poti curata rezervorul de apa uzata (gri) si caseta de toaleta. Aceasta oprire nu inseamna insa o campare in adevaratul sens al cuvantului, pentru ca nu poti deschie marchiza autorulotei sau nu poti scoate masa cu scaune pentru a manca in aer liber, insa te poti odihni cateva ore atunci cand nu mai poti conduce pana la primul camping.

A doua zi dis-de-dimineata, cu forte proaspete si cu un espresso bun, am pornit la drum sa traversam Slovenia, cu dorinta de a ajunge cat mai repede in Italia, unde prima oprire era programata la Verona.

Pentru oprirea in Verona, ne-am instalat aplicatia Park4night si am inceput sa cautam un camping care sa mai aiba locuri libere. Nu am rezervat in avans din Romania niciunul dintre camping-urile in care am oprit, ci am ales de la o zi la alta in functie de ce ne doream sa vizitam in timpul zilei. Acest lucru poate sa fie o provocare, mai ales in lunile de vara, cand recomandarea noastra este sa rezervati din timp locul in camping. Cum acum eram insa deja in septembrie, am avut noroc sa gasim locuri in camping-uri relativ usor, chiar si la Misano unde era cursa de MotoGP si unde weekendul a fost foarte aglomerat.

Dar sa ne intoarcem la prima oprire in camping la Verona. Am gasit mai multe variante pe aplicatie si am ales un camping localizat pe un deal de unde puteam admira frumoasa Verona de la inaltime, insa nu mai erau locuri disponibile. Am condus in cele din urma spre un camping situat in afara orasului, mult mai potrivit pentru a campa autorulota, platforma cu scuterul, dar si pentru a putea deschide marchiza si a ne bucura a doua zi de dimineata de experinta unui mic dejun in aer liber.

Dupa micul dejun ne-am grabit sa plecam cu Vespa prin Verona, prima oprire din programul nostru. Desi viteza maxima a scuterului nostru era de 50 km/h, ceea ce poate reprezenta un dezavantaj pe drumurile locale, unde limita de viteza este superioara, italienii au un deosebit respect pentru tot ce inseamna mobilitate pe 2 roti. Astfel, nu ne-am simtit nici o clipa in pericol.

In centrul Veronei am ajuns destul de repede din campingul nostru, aproximativ 10-15 minute. Avantajul unui scuter este ca ai acces in zona centrala a unui oras precum Verona, unde de multe ori accesul este interzis autoturismelor. Dupa ce am parcat scuterul, am hoinarit pe strazi pana seara tarziu, vizitand mai toate cotloanele si stradutele din zona istorica, cu nelipsita casa a Julietei si faimosul balcon. Lasam mai bine imaginile sa vorbeasca de la sine:

Trimite-ne un mesaj

Un operator RebelCampers te va contacta in cel mai scurt timp.